Sabtu, 22 September 2007

Adakah Aku Orang Yang Terampuni

Adakah Aku Orang Yang Terampuni?

Oleh:Suci Handayani

Bumi ternyata sudah menjadi tua

Seperti menjadi rentanya diriku

Yang terlena menoreh dunia

Bumi tak kujumpai muda lagi

Seperti tak belianya diriku

Yang selalu memanjakan raga

Adakah hujan esok

Bercerita tentang wanginya tubuhku

Adakah langit sore

Melukis indah kebajikanku

Adakah angin pesisir

Bersaing dan bergelut

Mengabarkan kisah indahku

Adakah matahari esok

Mengabarkan aku satu berita

Tentang kabar langit-Nya yang indah

Adakah aku

Orang yang terampuni kelak?


Darun-Nisaa, 090907


Aku Akan Mencipta Rasa Itu

Ada yang mencari

Ada yang menanti

Ada yang meminjam

Ada yang meminta

Aku akan mencipta

Aku akan mengukir

Aku akan menjalin

Aku akan merajut

Satu rasa

Tak mencari

Tak juga mencuri

Tak meminjam

Tak juga mengemis

Aku akan mencipta

Satu rasa yang akan dicari

Dicuri

Dipinjam

Diminta

Dan diinginkan

15 Agustus 2007



1 komentar:

Anonim mengatakan...

"Adakah Aku Orang Yang Terampuni"

ya, kerana kamu Suci. heee...